Nytt år - ny utmaning

Jag skrev ju förra året att jag kände saknad över att jag hade hunnit läsa ut alla 25 böcker redan väldigt tidigt, nu har jag hittat en helt ny utmaning på hela 52 böcker :)  Jippie!

Eftersom själva listan är på engelska har jag tagit ett beslut att jag SKA läsa alla 52 böckerna på engelska, och ge mig själv en enorm utmaning.

Jag kommer försöka läsa en i veckan, eftersom det ändå är 52 veckor på ett år :)

Så, förra veckan läste jag ett par engelska chic lit böcker så jag börjar väl med en av dem och prickar av antingen:

A book published in the last year
A book written by a female author
A book you can finish in one day  (alla mina böcker är sådana)
A book with a place in the title
A funny book
A book with an appealing cover

Det här kan ju bli hur spännande som helst :)

Boken jag läste heter "Christmas promises at the little Wedding Shop" och har ett väldigt tilltalande framsida så jag kör på appealing cover och bockar av den på min lista.

Precis som förra året kommer jag att skriva ner alla böcker jag läser och försöka delge vad jag tycker om böckerna.

Christmas promises var en väldigt charmig bok om två gamla skolkamrater som plötsligt möts igen i vuxen ålder och på nåt sätt uppstår tycke :) Ja, det är ju en chic lit så ni kanske kan förstå hur boken slutar.

Författaren Jane Linfoot är inte utgiven i Sverige ännu så om ni inte gillar att läsa på engelska så får ni hålla tummar och tår tills någon trevlig svensk förläggare väljer att köpa hennes böcker.

Idag var jag ner för att reka på biblioteket inför den här veckans bok, det fick bli "Min morbror trollkarlen" eller "The magicians nephew" som den heter på engelska. Då kan jag bocka av "A book from your childhood", tog även hem en bok till nästa vecka "A book about philosophy" och valde "Marx - a short introduction" - man måste ju inte välja de allra tjockaste i ämnen man inte är van att läsa.

Har inkluderat några kollegor i jakten på bra engelska böcker, det kommer kräva lite arbete det här, men man får inte ge upp första veckorna :)  Bibliotekets katalog kommer jag lusläsa.

50 veckor kvar! 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar