Mållinjen är nära

Sådär ja, nu är det bara en bok kvar på listan, för jag har äntligen läst den där samlingen essäer....som jag inte tyckte var så bra, så jag erkänner att jag har gjort det oförlåtliga, jag har skummat och hoppat över. Men det stod inte på listan att jag var tvungen att läsa hela boken ;)

Nu har jag bara en bok kvar på listan och det är den historiska faktaboken och där har jag två trevliga böcker att välja mellan. Den tjocka boken om Boksmugglarna från Timbuktu som jag har lånat om för att istället koncentrera mig på boken Operation tungt vatten av Neal Bascomb.

Bokhögen bredvid sängen börjar minska och jag känner att jag har tid att göra annat igen ;) Men nej förresten, varför då? Jag älskar ju att läsa :)

Den 2 december är det författarföreläsning på stadsbiblioteket i Sala, då kommer Ola Larsmo och föreläser om sin bok Swede Hollow, jag är sugen på att åka dit och lyssna, mest för att jag gillade boken och för att det kan bli en kul avslutning på min lista för böcker att läsa 2017.

Hoppas att det kommer en ny för 2018 så jag får en ny liten utmaning :)



1. EN BOK SOM HANDLAR OM SPORT Legenderna av Hasse Andersson

2. EN RESESKILDRING  Lady på luffen av Barbro Leggat

3. EN BOK DÄR EN TUPP NÄMNS Tuppen och havet av Sara Paborn

4. EN BOK SOM HANDLAR OM EMIGRANTER Swede Hollow av Ola Larsmo

5. EN BOK MED ETT OMSLAG DU KAN GÖRA ETT BOOKFACE MED Pojken som byggde egna värlar av Keith Stuart

6. EN BOK SOM HANDLAR OM BÖCKER Förlorad i Nora Roberts värld av Ann Miller

7. EN BOK AV PER ANDERS FOGELSTRÖM I kvinnoland

8. EN BOK AV EN FÖRFATTARE DU INTE LÄST TIDIGARE Du är som du är av Melania Mazzucco

9. EN BOK AV EN FÖRFATTARE FRÅN ASIEN Vegetarianen av Han Kang

10.EN BOK SOM UTSPELAR SIG I FINLAND Huggarna av Roy Jacobsen

11. EN BOK DÄR TITELN ÄR EN FRÅGA Varför har du ritat siffror på din arm farmor? Rolf Tardell

12. EN FAKTABOK OM HISTORIA

13. EN BOK VARS OMSLAG DU OGILLAR Vineland av Thomas Pynchon

14. EN BOK DÄR HUVUDPERSONEN HAR DITT DRÖMYRKE På väg mot döden av Stephen Booth

15. EN BOK MED ÖVER 500 SIDOR Odinsbarn av Siri Pettersen

16. EN BIOGRAFI ELLER MEMOAR Sluta aldrig gå av Christina Richardsson

17. EN BOK SKRIVEN AV EN FÖRFATTARE FRÅN AFRIKA Fiskarmännen av Chigozie Obioma

18. EN BOK SOM ÄR SKRIVEN AV TVÅ FÖRFATTARE TILLSAMMANS Försoningen av Hannah Widell & Amanda Schulman

19. EN BOK SOM BLEV EN FÖRFATTARES SISTA VERK Genom natten av Stig Saetherbakken

20. EN SAMLING ESSÄER ELLER KOLUMNER Sejd av Suzanne Brogger

21. EN BOK AV NÅGON SOM VUNNIT NOBELPRISET Tolkningar av Tomas Tranströmer

22. EN BOK SOM EN PENSIONÄR REKOMMENDERAT Pianostämmaren av Stefan Tegnemark

23. EN BOK SKRIVEN AV EN FÖRFATTARE FRÅN SYDAMERIKA Salladsnätter av Vanessa Barbara

24. EN BOK MED FÄRRE ÄN 150 SIDOR Slag av Lena Bezawork Grönlund

25. EN BOK SOM DU HAFT SOM HYLLVÄRMARE I MER ÄN TVÅ ÅR När Sverige var Finland av Herman Lindqvist

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar