Tankar om böcker och annat

Jag är barnsligt förtjust i deckare, när jag var yngre ville jag bli polis. Förstår dock inte idag hur en sådan karriär skulle ha varit möjlig med tanke på att jag är smått konflikträdd ;) 

Har läst en del deckare på sista tiden, inga som jag egentligen tycker jag behöver recensera åt er.

Var hos min far för nån vecka sen och såg att han läste en Jan Mårtensonbok som jag bevisligen helt hade missat. Safari med döden heter den, passade på att beställa nästa bok också, den senaste, men det dröjer nog lite innan den kommer till en telefon nära mig, det är i alla fall sju före mig i kön. Är med i en bokklubb som varje månad skickar hem sin medlemstidning till mig, i den hittar jag många fina lästips. Bland annat så har de rekommenderat en bok som heter Sommarboken som jag tror kan vara bra. Som sagt tidigare, fem små rader ska göra en intresserad ;)  Rekordet i antal före mig i kön har Kristina Ohlssons Davidsstjärnor, hela 96 före mig i kön och de har köpt in 8, man får låna dem i fyra veckor. Undrar när jag får den - till jul???

Har också betat av David Baldaccis "Dagen noll" som var intressant, den tog upp en del intressanta fakta kring amerikanska experimentanläggningar som fanns under kalla kriget på 60-talet. 

Just nu har jag börjat på en bok som heter "Nymfens tid" och som utspelar sig i Stockholm på 30-talet. Har inte hunnit så långt men jag anar oråd....kriget är på väg...

Har fått låna 50 nyanser av honom, del 1 och 2 av en kollega så de kommer härnäst, undrar hur många gånger jag kommer rodna när jag läser dem....

Ikväll är det mulet och trist, undrar om boken lockar mer än städning :) ...mycket troligt...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar